Гарячі новини

Cykać fotki jak prawdziwy influencer!

  Сьогодні ми занурюємось у сучасну польську мову та її лексичні тренди! Як? Через Instagram та соціальні мережі! Додаємо до уроків живу ле...

Пошук

вівторок, 19 березня 2024 р.

Використання відео-методу на уроках польської мови: від теорії до практики



 

Останнім часом помітно зростає інтерес до використання відеофільмів, як ефективного засобу вивчення іноземної мови. Специфіка полягає в тому, що це дає можливість поєднати зорові та звукові образи у типових обставинах, запропонувати учням мовленнєву ситуацію, в якій вони можуть опинитися у ролі активних учасників комунікації. Серед проблем, теоретично і експериментально розв'язуваних методикою іноземних мов, комунікативна компетентність і способи її досягнення є однією з найбільш актуальних. Сучасні інтерпретації комунікативної компетенції в галузі викладання іноземних мов сходять до визначення американського вченого Д. Хаймза, згідно з яким, «комунікативна компетенція – це те, що потрібно знати під час розмови для здійснення комунікації в культурозначущих обставинах». Опанувати комунікативну компетентність польської мови, не перебуваючи у відповідному мовному середовищі справа надзвичайно важка. Тому, провідним завданням учителя є створення мовного середовища на своєму уроці.  Для цього варто використовувати відеометод, який відноситься до групи наочних методів. Відеометод містить у собі повчальну і виховну функції, що зумовлюється високою ефективністю дії наочних образів. Інформація, представлена в наочній формі, є найбільш доступною для сприйняття, засвоюється легше і швидше. Крім того, використання відео на уроці допомагає задовольнити бажання та інтереси учнів.

Автентичні відеоматеріали надають зразки мови і мовлення, загальновживану і спеціальну лексику, ідіоми, метафори, сленг тощо. Використанням відеофільмів на уроках іноземної мови займалася велика кількість вчених, зокрема Д. Хаймз, Н. Беленюк, А. Холлідей, Ван Ек. Згадані дослідник дійшли одного і того ж висновку: використання відеофільму сприяє розвитку різних сторін психічної діяльності учнів, і, перш за все, уваги і пам'яті. Під час перегляду в класі виникає атмосфера спільної пізнавальної діяльності. У таких умовах навіть неуважний учень стає уважним. Для того щоб зрозуміти зміст фільму, учням необхідно докласти певних зусиль. Так, довільна увага переходить в предметну. А інтенсивність уваги впливає на процес запам'ятовування.

Для того, щоб учні отримували задоволення від фільму саме через розуміння мови, а не тільки через цікавий сюжет, вчителю необхідно розробити низку вправ спрямованих на вивчення нової лексики, закріплення граматики, розвитку навичок говоріння, письма тощо. 

Під час розробки інтерактивного робочого зошита «Вивчай польську мову за мультфільмами» були враховані усі основні етапи роботи з відео: переддемонстраційний етап – передбачає знайомство учнів з героями та їх історією, новими ЛО; демонстраційний етап – передбачає перегляд двадцяти хвилинного відео;   післядемонстративний етап – передбачає виконання вправ на закріплення нових ЛО, граматичних структур, розвитку мовленнєвих навичок тощо.

Робочий зошит складається з трьох блоків: “Słowniczek”, “Zapraszam do obejrzenia”, “Trening”. У блоці “Słowniczek” зібрано більше сотні лексичних одиниць, серед яких вам зустрінуться «яскраві» висловлювання з розмовної мови та сленгу. У цьому ж блоці, за допомогою інтерактивних вправ (завантажених у QR код), учені зможуть “прокачати” новий словничок та підготуватися до перегляду відео. Блок “Zapraszam do obejrzenia” – це своєрідний кінозал, адже саме у ньому користувач знайде QR код з мультфільмом “Epoka lodowcowa: mamucia Gwiazdka”. Блок “Trening” містить десяток цікавих тренувальних вправ спрямованих на закріплення нової лексики, граматичних структур (відмінювання дієслів різних дієвідмін, вживання теперішнього і минулого часу тощо) та розвиток говоріння.

Під час розробки посібника були використанні й інноваційні технології, саме тому, посібник можна використовувати для проведення уроків у будь якій формі навчання. Адже, поряд із «паперовими» вправами та словником знаходяться їхні електронні інтерактивні аналоги:  флеш-карти, кросворди, диктанти, головоломки, лексичні та граматичні вправи.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.